ویدئو | تجمع بانوان مشهدی درفراق خادم الرضا (ع) و یاران شهیدش مادرانه‌های بانوان مشهدی در فراق شهادت خادم الرضا (ع) و یارانش + تصاویر خانم پرستار مشهدی از تجربه‌ شیرین مادر چهار فرزند بودن می‌گوید آخرین سخنان شهید آیت الله رئیسی درباره بانوان + فیلم و عکس خزعلی: آیت‌الله رئیسی بر تحکیم خانواده و پیگیری امور بانوان تاکید داشتند هشت چکاپ مهم برای بانوان فیلم «زنانی که با گرگها دویده‌اند» اکران می‌شود؟ خزعلی: به دنبال افزایش دورکاری برای مادران شاغل هستیم بازارچه محصولات بانوان کارآفرین در دهه کرامت به صورت کشوری برگزار شد تصاویری بی‌مانند از جلوه‌های هنر در حرم بو می‌کشم طراوت این چشمه‌سار را ندا شهسواری برای سومین بار المپیکی شد گپ‌وگفت با نویسنده‌ای که ۴ کتاب امام‌رضایی دارد | هیچ‌وقت به تکرار نرسیدم گوهرشاد خاتون گزارشی از حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در منازل خانواده شهدا | مهمانِ مامان در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان
سرخط خبرها
۷۰ درصد بافندگان فرش دستباف بانوان هستند

۷۰ درصد بافندگان فرش دستباف بانوان هستند

  • کد خبر: ۲۲۵۰۳۴
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه‌شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است.

شادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیاین اینکه ۷۰  درصد بافندگان فرش دستباف بانوان ما در استان هستند تصریح کرد: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی است. تعداد بافندگان دارای کارت شناسایی تحت پوشش اتحادیه صنفی استان حدود ۴۶ هزار نفر است که ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش تعاونی‌های تولید تحت پوشش می‌باشد. متاسفانه تعداد بافنده‌های بیمه شده ۱۱ هزار و ۴۷۳ نفر می‌باشد که برای استانی به این پهناوری بسیارعدد ناچیزی است.

وی افزود: برای بانوان فعال دراین حوزه تحت عنوان مشاغل خانگی، اداره کار و تامین اجتماعی تسهیلاتی را ارائه می‌دهد که کمک موثری در کارافرینی و اشتغال بانوان دارد. با توجه به حجم زیاد بانوان بافنده در مشاغل خانگی درخواست کردیم میزان تخصیص تسهیلات به بافنده‌ها را بیشتر کنند.

رئیس اداره فرش تاکید کرد: باید ارتباط بین تولید و بافنده و دنیای بیرون اتفاق بیافتد تا بافنده با نیاز روز آشنا شود. فرش دستباف از لحاظ بازاریابی نیاز به کار بیشتری دارد به طوری حلقه مفقوده این حوزه همین بحث بازاریابی و پیدا کردن بازار است اگر مشکلات این حوزه حل شود قطعا می‌توان گفت ما در حوزه فرش دستباف در دنیا حرف برای گفتن داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.